Sandra (16) bli lagt merke til på sosiale medier – landet sin første sponsoravtale i fjor

Sosiale medier: Furuseth er opptatt av å bruke plattformen sin til å spre viktige budskap og positivitet.

Sosiale medier: Furuseth er opptatt av å bruke plattformen sin til å spre viktige budskap og positivitet.

Av

Det er viktig for Sandra Furuseth (16) å være ærlig med hva hun legger ut på Instagram, hun kritiserer bruk av photoshop.

DEL

Sandra Trømborg Furuseth (16) fra Spydeberg lagde sin første Instagram-bruker da hun gikk i fjerdeklasse. Nå har hun 3398 følgere.

– Jeg fikk min første sponsoravtale i 2019 med et merke som er kjente for å selge deksler og annet til telefonen, sier Furuseth.

Hun liker Instagram best, og her legger hun ut bilder og tekst om ting som opptar henne.

– For en stund siden la jeg ut et innlegg om kroppspress og hvordan retusjerte bilder på Instagram kan påvirke unge negativt, forteller Furuseth.

Hun fikk mange gode tilbakemeldinger på det hun la ut. Derimot var det også negative tilbakemeldinger, og dette fra blant annet lokal ungdom.

– Jeg var på en fest der jeg ble møtt av en gjeng med gutter som snakket nedlatende om meg. De slang kommentarer om hvor stygg jeg var og skada i hodet og refererte til Instagram innleggene mine, sier sekstenåringen.

Etter denne hendelsen holdt hun tilbake mye av det hun egentlig ville legge ut på sosiale medier.

– Jeg vil ikke la meg stoppe av hatefulle kommentarer, selv om det sårer, sier Furuseth

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken