Hobling om buss for tog: – At jeg måtte hjem hadde han ingen som helst forståelse for

Foto:

Av
DEL

Lokale nyheter – 5 kr for 5 uker

LeserbrevKommer fra Dovre og skal ta buss for tog hjem. Kjøper billett til Tomter med avgang klokken 18.31, som går fra plattform 19 på Oslo S. Så langt alt vel.

Jeg ble henvist til plattform 34 av kundeveilederne. Derfra skulle bussen gå fikk jeg vite - godt å spørre noen som vet. Det er mange plattformer her. Busser kommer og går hele tiden. Jeg forholder meg til plattform 34 og setter meg ned der. Har god tid, det er en drøy time til avgang. Mossebussen kommer og går etterhvert, slik infotavlen på platform 34 viser.

Neste buss er Mysen-bussen. Har fremdeles god tid. Kjekt å se at elektronikken fungerer. Klokken blir 18.46, ingen buss.

LES OGSÅ: – Enkelte har nok opplevd det som litt kaotisk

Det er bare det at Mysen-bussen ikke går fra platform 34 som annonsert. Den gikk fra en annen platform. De andre rutene fungerte - ikke Mysen-bussen.

Så her sitter jeg da klokken 18.46 og lurer på denne Mysen-bussen.

Veiledningspersonalet er lei seg for at bussen gikk og at jeg hadde ventet i cirka én drøy time, for så å bli akterutseilt.

Ansvarlig platformsjef kunne bare henvise meg til neste buss klokken 20.31. At jeg måtte hjem hadde han ingen som helst forståelse for.

Så nå sitter jeg her, etter å ha sjekket andre muligheter, og venter på neste buss som går fra en eller annen plattform.

LES OGSÅ: Seks uker med buss for tog er igang – dette bør du vite 

Så hvem skal jeg forholde meg til ved neste avgang?

Kundeveilederene som gjør så godt de kan. Den elektroniske tavlen som viser hvor bussen skal gå fra eller er det ansvarlig plattformsjef som bare kan henvise til neste avgang. Eller kanskje jeg ser noen jeg kjenner som også skal samme veien.

Jeg kommer nok hjem en gang. Begynner å bli sulten nå.

Klage til NSB, joda de har stor pågang, så min sak kan tidligst bli behandlet om fire uker. Så da så.

Artikkeltags