«Jeg takker alle som medvirket og tok seg av meg, spesielt på hematologisk avdeling»

Kenneth Gundersen

Kenneth Gundersen Foto:

Av
DEL

MeningerI begynnelsen av april var jeg innlagt til planlagt behandling på Rikshospitalet. Etter tre dager reiste jeg hjem vel vitende om at tilstanden min skulle bli dårligere dag for dag de neste to ukene.

 I behandlingsopplegget var det avtalt at jeg kunne legges inn på Kalnes når jeg trengte det. Allerede etter fire dager var jeg for dårlig til å være hjemme. Vi ringte Kalnes klokken 02.00 som straks sendte en sykebil. Hyggelige og proffe ambulansemedarbeidere brakte meg til Kalnes om Trøsken i rolig tempo. Det var en fin og trygg tur.

LES OGSÅ: Flere kommuner bekymret for kapasiteten på Kalnes

I akuttmottaket møtte jeg en sykepleier som tok seg av meg. Ulike prøver ble tatt. Legen i akuttmottaket sendte meg videre til hematologisk avdeling.

På avdelingen sto rommet klart. Nattpersonalet viste med sin tilstedeværelse og faglige dyktighet at jeg kunne føle meg trygg. Min tilstand ble som forventet dårligere de neste dagene. Sykepleierne og helsefagarbeiderne tok seg av alt jeg trengte i denne tiden. Legene kom til faste tider og avklarte fortløpende behandlingen. Jeg var godt ivaretatt på alle måter.

LES OGSÅ: VG: Pasientombudet har fått 127 klager på Sykehuset Østfold så langt i år

Etter noen dager bedret situasjonen seg, og jeg kunne bevege meg litt rundt på avdelingen. Det viste seg at avdelingen var mer enn mitt rom. Det var eget spiserom med buffé. Men det flotteste her var de blide og hjelpsomme kjøkkenmedarbeiderne. Under oppholdet var jeg innom kirurgisk poliklinikk med trivelig operasjonssykepleier og kirurg som smertefritt fjernet slanger fra sentrale vener.

Konstituert direktør Irene Dahl Andersen har grunn til å være stolt av alle de profesjonelle og hyggelige medarbeiderne vi møter når vi er på det dårligste. Samarbeidet mellom avdelinger og andre sykehus fungerte på beste måte.

LES OGSÅ: «Jeg lyst til å gi alle som jobber på dette sykehuset ros»

Jeg takker alle som medvirket og tok seg av meg, spesielt på hematologisk avdeling og alle med viktige hjelpefunksjoner som portører og vaskepersonalet som jeg møtte under oppholdet.

Avreisen med drosje kunne vært smidigere, men to engasjerte og proffe medarbeidere i skranken i vestibylen tok tak og sørget for at ventetiden likevel ikke ble så lang.
 

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags