«Det er ikke slik, og vil ikke bli slik, at vi kan leve av offentlig sektor og olje»

Linnea Tveraaen relanserer skidressen fra 80-tallet. Dressen har fått navnet Snowroller, etter filmen Selskapsreisen 2 - Snowroller.

Linnea Tveraaen relanserer skidressen fra 80-tallet. Dressen har fått navnet Snowroller, etter filmen Selskapsreisen 2 - Snowroller.

Av
Artikkelen er over 2 år gammel
DEL

Norsk kultur er det ikke. Det å heie på mennesker som kaster seg på dypt vann, tar en sjanse og satser penger og mange arbeidstimer på en idé. Med et mål om å skape egen virksomhet.

Men det bør bli det og vi må gjøre alt vi kan i Indre Østfold for å hjelpe og støtte mennesker som vil og våger. Våger å gå på tryne, smilt litt av og bli beskrevet som i beste fall vågal, i verste fall dum.

Er det noe vi vil trenge i framtiden så er mennesker med ideer og mot. De som vil skape nye arbeidsplasser, egne bedrifter.

Det er ikke slik, og vil ikke bli slik, at vi kan leve av offentlig sektor og olje. Vi trenger nye ideer og mennesker som har guts og ideer. Derfor blir vi glade og optimistiske når vi leser om studenten Linnea Tveraaen som satser både egne sparepenger og mange arbeidstimer på å lansere et produkt i en nettbutikk.

LES MER: Linnea (21) relanserer skidressen fra 80-tallet – inspirert av «Selskapsreisen 2» (SMAA+)

Ungjenta vet bedre enn de fleste at hun tar en sjanse og at det kan gå galt. Om økonomistudenten lykkes med sin relansering av skidressen Snowroller vet verken vi eller hun. Men vi beundrer henne for motet.

Det er gjennom det Trøgstad-registrerte enkeltpersonforetaket, Tveraaen Engros, at 21-åringen selv har designet og nå relanserer skidressen. Hun tror at Skandinavia er klar for comeback.

Snowroller lanseres for fullt første uken i november. Først i Norge, deretter i Sverige, og den skal selges over en egen nettside.

I markedsføringsteamet er syv jenter fra Indre Østfold hvor seks av dem har gått i samme klasse, medier og kommunikasjon, på Mysen videregående skole.

Regionen trenger og landet trenger mennesker som tenker utenfor boksen. Har motet, ideene og innsatsen som kreves for å bygge opp egen virksomhet. Mange gründere tryner både en og to, tre ganger før de lykkes. Men de lærer også av det.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags