Brudd i forhandlingene mellom Get og TV2

Get-kunder kan fra i dag ikke se TV2-kanalene. Årsaken er brudd i forhandlingene mellom TV2 og Get.

DEL

Egmont-eide TV2 og Get har ikke kommet til enighet om ny distribusjonsavtale. Dermed mister Gets kunder muligheten til å se på TV2 sine kanaler fra og med i dag. Get er positive til å gjenoppta forhandlingene så raskt som mulig for å finne en løsning.

– Beklager overfor kundene

– Vi beklager veldig overfor alle våre kunder. Dette er ikke en løsning vi har ønsket. Vi har jobbet hardt for å komme til enighet, men vi har dessverre ikke klart det. For å gjøre TV-tittingen litt bedre i denne situasjonen gir vi alle våre kunder 45 ekstra TV-poeng som de kan bruke til å velge blant et stort utvalg av kanaler og strømmetjenester i valgmenyen sin, som for eksempel strømmetjenestene HBO Nordic, Viaplay eller Nordisk Film+, sier Pål Rune Kaalen, leder for privatmarkedet i Telia Norge som Get er en del av.

Handler om valgmuligheter

Kjernen i forhandlingene handler om kundenes valgmuligheter, og at Gets kunder ikke skal måtte betale mye mer enn de betaler i dag for et dårligere tilbud. Kundene ser stadig mindre på TV2s kanaler, og Get kan ikke be sine kunder betale for innhold de ikke vil ha samtidig som TV2 ønsker å begrense kundenes muligheter til å se innhold utenfor hjemmet, står det i pressemeldingen fra Telia Norge.

– Vi vet at valgfrihet er viktig for våre kunder, og vi vil alltid jobbe for at vi fortsatt levere Norges beste og mest fleksible TV-produkt til en fornuftig pris. Vi har bevisste kunder som ønsker å stå fritt til å kunne endre sin TV- og strømmepakke ettersom hva de vil se på. Dette har vært en suksess siden vi lanserte dette som første selskap i Norge, og kundene våre endrer og velger nye tjenester daglig, fortsetter Kaalen.

Jobber for en løsning

– Vi ønsker fortsatt å finne en god løsning med TV2, slik at vi sammen kan fortsette å skape gode seeropplevelser i tiden fremover til glede for alle parter. Vår dør står åpen og vi setter oss ned når som helst for å forhandle videre, avslutter Kaalen.

Med de 45 ekstra TV-poengene som kundene mottar som midlertidig kompensasjon kan de selv velge inn mer innhold enn de har mistet, og de bestemmer selv hvilke kanaler og strømmetjenester de ønsker.

Artikkeltags