Meldte seg på konkurranse for første gang – kom rett til finalen

Monica Strengen holder opp Askim Frukt- og Bærpresseris produkt i finalen av Det Norske Måltid 2018

Monica Strengen holder opp Askim Frukt- og Bærpresseris produkt i finalen av Det Norske Måltid 2018 Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel

Askim Frukt- og Bæpresseri i er i finalen i prestisjefylt prisutdeling. Dette er første gangen Bærpresseriet har meldt på et produkt i konkurransen Det Norske Måltid.

DEL

– Vi har aldri sendt inn noen av våre produkter til konkurransen Det Norske Måltid, da er det veldig stas for oss å gå rett til finalen, sier Monica Strengen – administrasjon -og markedskonsulent for Askim Frukt- og Bæpresseri.

Produktet de sendte inn til konkurransen er «Årgang Askim Summerred». Men i følge Strengen kunne alle epleproduktene de produserer vært sendt inn som bidrag i konkurransen.

– Hvorfor valgte dere akkurat det produktet?

– Det var fordi det var dette produktet vi valgte å ha ekstra fokus på denne gangen.

– Årgangsserien er vår premium serie med eplemoster og er utviklet med tanke på å kunne bli det beste alkoholfrie alternativ til god mat. Hvert år vil nye varianter av Årgang gi nye smaksopplevelser, forteller Strengen.

Laget av rene epleslag

Askim Frukt- og Bærpresseri har presset epler til eplemost siden 1936. De syns det er stas at ett av deres nye produkter blir lagt merke til og faller i smak.

– Årgangsserien skiller seg fra den klassiske eplemosten fra oss ved at den er laget av rene epleslag, samt at den tappes på andre flasker med et annet design. Vi sier at den er for de litt finere anledningene, sier Strengen.

Artikkeltags